Foto: Gudmand

torsdag den 18. marts 2010

Træning d. 14 Marts

Morgen: 4 km

Eftermiddag: 4 km opvarmning + 4km DM Kort Cross + 4 km afjog

16 km ialt på dagen

Jeg fik revanche fra igår og det føltes godt. Benene havde det super og var slet ikke mærket fra gårsdagens løb. Forholdene var, om muligt, værre end igår og er efterhånden godt træt af mudder. Jeg glæder mig nu til DM 10km på landevej, hvor vi virkelig får at se hvem der er i bedst form. Det bliver en spændende konkurrence og er efter min mening det løb med mest konkurrence overhovedet. Jeg håber selvfølgelig at kunne gentage min sejr fra sidste år!

2 kommentarer:

  1. Hej Morten
    Tillykke med dit DM. Kan se at du løb 8km inden de 4 km cross. Umiddelbart synes jeg det virker som meget. Tager jeg fejl? Er du ikke bange for at brænde for meget energi af inden en relativt kort distance?

    SvarSlet
  2. Hej Thomas,

    Ja umiddelbart kan det virke af meget, men det er en meget normal praksis hos veltrænede løbere at løbe en kort tur om morgenen for at få rystet benene og få skyllet de sidste affaldstoffer ud af benene, især hvis man har løbet dagen før. Angående det med at brænde for meget energi af før en relativ kort konkurrence så burde det ikke betyde noget. Og jo kortere distancen er jo mindre bruger du af kroppens energidepoter. Men ret beset vil jeg ikke anbefale denne praksis før man er vant til at løbe 2 gange om dagen.

    SvarSlet