Foto: Gudmand

mandag den 29. marts 2010

Træning d. 28 Marts

4 km opvarmning + 10 km DM på Landevej i Aarhus + 5km afjog

Nr. 1 i 29:58 min

Jeg følte mig frisk på dagen selvom jeg har været smadret hele ugen. Det er hårdt for kroppen endelig at trappe ordentligt ned, og det har jeg kunnet mærke. Selve løbet var en taktisk affære på en ellers rigtig hurtig rute. De første par km lå vi samlet i en stor frontgruppe indtil Henrik Them rykker uimodståeligt, hvorefter jeg reagerer rimelig prompte. Vi får hurtigt et hul ned til de andre, og Them prøver de næste 6 km at komme af med mig et par gange. Tempoet falder og han lader Faurschou komme op for at give en hjælpende hånd og vi ligger sammen godt en kilometer mod slutningen. Med ca. 400m igen rykker jeg kraftigt og får et hul og vinder overbevisende. Formen er god og må erkende at jeg overhovedet ikke løb mig ud. Det var bare utrolig vigtigt for mig at vinde dette løb og sætte et flot punktum på min vintersæson.

5 kommentarer:

  1. SUPER FLOT MORTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

    SvarSlet
  2. Ja, STORT tillykke Morten.

    Godt at se at Kaiser Sport har dig med på holdet.

    www.kaisersport.dk

    SvarSlet
  3. Flot at du også kunne vinde DAF's Vinterturnering, endda med hele fire sejre over distancerne 4 til 15 km.

    Nu må du godt skifte teksten i banneret ud til:

    »Danmarks bedste løber«

    - for det er du nu!

    SvarSlet
  4. ikke helt morten skuffede meget på dm 10 cross.

    hvor Hannibal og them begge nakkede Morten.

    for at være Danmarks bedste løber skal man være ubesejret.!

    Morten Munkholm og Henrik them ligger meget tæt!

    SvarSlet