Foto: Gudmand

torsdag den 20. maj 2010

Træning d. 19 Maj

Tidlig morgen: 9 km uden ur

Eftermiddag i Kbh ved Kaiser Sport: 9 km i 4:00 min/km

18 km ialt på dagen

Jeg var lige en hurtig tur i staden for at besøge min sponsor Kaiser Sport. Den dygtige bandagist Thomas Kaiser og lærlingen Jakob Hannibal kiggede på mine fødder for at lave nogle rigtig gode indlæg til mig. Det kan forhåbentlig hjælpe imod skader i fremtiden, og måske også afhjælpe mine problemer med baglåret hvis jeg er heldig.
Jeg fik også hjælp angående energiprodukter, primært for at hjælpe med at restituere optimalt efter hård træning. De har jo forstand på det meste med løb at gøre i Kaiser Sport.
Fik desuden hilst på de fleste og hyggede mig gevaldigt!
Men det er sgu en lang rejse til/fra randers på én dag..

2 kommentarer:

  1. er du sikker på jacob hannibal.. ikke bare modarbejder dig.. da han er din konkurrent..??

    han anbefalde da bare nogle forkerte indlæg. =)

    ej gas. =)

    foresten hvilke energi produkter bruger du til at restiturer kroppen med..?? og kan man ikke tage noget før et løb også.?

    SvarSlet
  2. Haha! Ja jeg sagde også det samme for sjov før vi gik igang.
    Men i virkeligheden er Jakob Hannibal en af mine bedste venner i løbemiljøet, også selvom han er en af mine største konkurrenter. Det samme gælder Henrik Them.
    Man skal huske på at løbemiljøet i Danmark er så lille, at det ville være ret ubehageligt ikke at kunne lide hinanden. Vi ses trods alt ret tit.
    Jakob var ultraprofessionel, og med hans baggrund som fysioterapeut går der ikke lang tid før han bliver en af de bedste herhjemme til at lave indlæg til løbere.

    Angående energiprodukter så har jeg ikke selv brugt noget førhen udover det at få noget hurtigt energi indenbords lige efter træning, f.eks en banan eller noget kakaomælk. Det er vigtigt at fylde glykogendepoterne så hurtigt som muligt efter træning da de fyldes bedst på det tidspunkt og du derfor restituerer bedre.

    Jeg bruger ikke produkter før træning/konkurrence, men skal til at benytte mig af noget kulhydrat/protein pulver efter træning, som er hurtigt optageligt og dermed forbedrer min restitution. Jeg må erkende at jeg har glemt navnet på produktet, men får det tilsendt om nogle uger så der kan du spørge igen og få navnet på det.

    Mvh Morten

    SvarSlet