Foto: Gudmand

tirsdag den 13. april 2010

Træning d. 11 April

Morgen: 5 km opvarmning + 10 km i Marathon stafet indlagt i Milano Marathon + 4 km afjog

Henrik Them, Alex Puggaard og jeg selv var blevet inviteret af løbeentusiast Henrik Berg til at deltage i et Marathon stafetløb i Milano, og det sagde vi alle ja tak til. De tre andre kendte hinanden i forvejen og jeg var derefter så heldig at få en invitation. Målet var at få en hyggelig tur og hvis muligt, at vinde stafetløbet. Over 300 hold stillede op så det var ret stort. Vi vandt heldigvis, dog med god modstand fra flere andre hold.
Det er svært at sige præcis hvor hurtigt vi hver især løb, selvom vi har fået tider, pga. at skiftezonerne ikke lå præcis ved kilometer skiltene og især skiftet mellem mig og Alex blev lidt langsomt pga. forvirring med at ruten delte sig i 1/2 marathon og Marathon ruten. Alle løb dog rigtig godt!
Ifølge mit gps-ur (som jo selvfølgelig ikke er 100% præcist) så løb jeg 10,24 km i 30:16 min, hvilket er 2:57 min/km. Mine km tider er som følger:
2:58.3 , 3:05.9 , 2:56.5 , 2:48.3 , 2:56.1 , 2:58.9 , 2.55.6 , 2:59.9 , 3:00.7 , 2:59.8 min + sidste 236 meter i 2:34 min/km

Jeg kan ihvertfald sige at jeg gav den fuld gas til forskel fra det taktiske løb til DM 10 km, og det var fedt at løbe igennem Milanos gader. De her tider antyder at jeg runder de 10 km i 29:30 min, men det er klart at man kun kan stole på en opmålt rute så jeg bruger kun dette løb som tegn på at jeg er i rigtig god aerob form. Så selvfølgelig er der ikke tale om en ny personlig rekord.

Aften: 6 km i 3:52 min med Them og Alex

25 km ialt på dagen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar