Foto: Gudmand

søndag den 15. februar 2009

Evaluering af ugen + konkurrence

Endnu en uge med 150 km inkl. 2 gode kvalitetspas og en 10km konkurrence.

10 km'eren i Brabrand er jeg godt tilfreds med selvom jeg ikke løb 30:30 min. De første 5 km blev løbet i 15:30 min så 15:13 min på de sidste 5km er fint. Forholdene var ikke til mere idag med snedække og snevejr. Benene føltes trætte fra start og var en af grundene til at jeg ikke løb stærkere. Åndedrættet var dog under fuld kontrol og det føltes egentlig bare som en tempotur. En kæmpe forskel i forhold til VT i Roskilde hvor jeg var fuldstændig smadret og kun løb få sekunder hurtigere. De lange intervaller efter nytår har virkelig hjulpet.

Andre resultater der bør fremhæves er på 5km:
Jesper Faurschou i flotte 14:54 min efterfulgt af Ulrik Heitmann 15:30 min, der viser hurtig fremgang efter lang skadesperiode.
Fra Randers overraskede Claus Bentsen med en flot 3.plads i 16:12 min uden nogen at løbe med, så mon ikke der er mere at hente.
Tri gutterne fra Randers Henrik, Mogens og Alex løb også godt med henholdsvis: 18:01, 18:13 og 18:30 min.
Alle 4 Randers gutter ser ud til at være på rette spor frem mod Kbh Marathon.

På 10 km har Aarhus 1900, 3 løbere med i top 4 med Søren Molbech på 2. pladsen i flotte 31:13 min (mens i hård træning frem mod city pier city 1/2 marathon) Det må også lige nævnes at han sætter Farsøht med 7 sekunder på de sidste 400 m (så der er også mere at hente). Casper Dam er virkelig tilbage i vælten med gode 32:25 min. Begge løbere er desuden trænet af Niels Kim Hjorth som jeg også selv får hjælp af fremover.
Jeppe Farsøht blev 3'er i gode 31:20.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar